lördag 28 mars 2009

Nya sänggaveln

Sambon är och laddar inför Windsurf-säsongen tillsammans med surfklubben. Just nu sitter jag här ensam i soffan men till alldeles nyss så har jag umgåtts med mina söner. Vi har lagat mat tillsammans och pratat en del. På förmiddagen var 8-åringen och jag ute och cyklade. Vi cyklade bl.a till Lager. 8-åringen köpte jeans och tröjor. Jeansen hjälpte jag honom att välja ut men tröjorna valde han själv. Han ville ha en t-shirt som det stod Shut up! på (han kan ju inte läsa så han visste inte vad det stod) men jag tyckte inte att den var ett så bra val så då valde han en med ansikten på kända amerikaner istället. Igår var 13-åringen väldigt grinig och sur så om han hade varit en tjej hade jag nog trott att han hade mens... Han var nog bara extra trött för idag har han varit sitt vanliga (trötta) jag igen och det har gått bra att skoja med honom så som jag brukar göra. 15-åringen hade fått testa lungkapaciteten i skolan och han var bäst i klassen med en lungkapacitet på 4. På "sticktest", löpning(?) var han näst bäst i klassen. Jag blir förundrad för jag tycker ju att han aldrig rör på sig... men det är klart han cyklar ju 1 mil om dagen... Nu säger han att han skall börja träna aikido två gånger i veckan.

Inga kommentarer: