onsdag 4 mars 2009

Äntligen äntligen är det mars!

Redan den 4 mars idag. Jag fattar ingenting. Plötsligt så rusar tiden iväg igen. Redan onsdag idag! I måndags hade jag semester och var med 8-åringen i skolan igen. De åkte skidor i parken brevid skolan. Det var härligt att se alla dessa tappra kämpar som knatade runt i spåren som idrottsläraren varit där och spårat innan vi kom! Några hade aldrig tidigare stått på ett par skidor men de var idel glada miner! På eftermiddagen berättade en av eleverna om sin nyligen gjorda resa till Costa rica. Vilket äventyr hon hade varit med om. Alla lyssnade intresserat när hon berättade om sin resa. Särskilt 8-åringen var imponerad av resan. Alla fick egna datorer på flygplanet - det var nog det som imponerade mest på honom. Direkt efter skolan åkte vi hem till Mia och hundarna. Valparna var hur söta som helst! Sugen på hund blir jag men förståndet säger nej. 8-åringen och jag hade en väldigt härlig dag tillsammans och han var på strålande humör hela eftermiddagen och kvällen. Igår hade han en av sina sämre dagar däremot. Jag hämtade honom tidigare på fritids för inbokat besök hos tandläkaren. Stor frustration då jag kom till fritids. Han ville inte till tandläkaren. Han sparkade på några plastbackar, slängde ned kläder från en bänk och bröt sönder en legoplatta och röt åt en annan kille att lämna oss ifred. Lyssnade iallfall på mina argument och plötsligt så sa han mitt i gråten "kom så åker vi väl till tandläkaren då". Vi hann precis i tid med en minut till godo. Vi berättade för tandläkaren att det hade varit problem att komma dit. De tog det väldigt lugnt och fint med honom. 8-åringen valde bort bedövning för ,som han sa efteråt, "det går snabbare utan".

Inga kommentarer: