onsdag 27 januari 2010

Inte helt bra



Sambon har ryggskott. Han har varit hemma idag. I morse när han skulle upp och pissa så skrek han rakt ut för att det gjorde så hemskt ont i ryggen på honom. Snöar gör det också. Det har snöat massor av snö idag. Jag hade faktisk huvudvärk när jag kom hem så jag orkade bara skotta lite lite. Jag orkade inte ta på mig handskar när jag skottade så jag klarade bara av att skotta en liten gång från trappan och ned till brevlådan. När jag kom in var jag iskall om händerna. Sambon värmde dem i sina en stund sedan gick jag och tog en Ipren och en halv Alvedon mot huvudvärken. Tonåringarna lagade middag. Jag har försökt få dem att skotta snö också men det har de inte gått ut och gjort ännu i alla fall. Jag tycker verkligen inte om att tjata. Jag har bett dem två gånger, det tycker jag räcker. Efter jobbet, när jag var på väg till bussen,  gick jag och köpte lite marknadsgodis. Jag orkade inte gå runt i alla stånden med huvudvärken så jag köpte av första bästa gubbe men godiset var riktigt gott och smakade färskt. Jag köpte två påsar brända mandlar också. Jag hade stämt träff med 14-åringen för att ge honom marknadspengar. Han fick 50 kr och försvann med sina två tjejkompisar . Vi träffades på bussen sedan och satt bredvid varandra. Han hade köpt en jättestor polkagrisklubba.
Nu är 14-åringen ute och skottar snö!!! Imorgon skall jag vara på kurs kl. 08 - 16. Måste gå upp tidigt tidigt för att gå till bussen.

5 kommentarer:

Malla sa...

Men aj, ryggskott och huvudvärk..hoppas det går över snabbt! Här snöar och blåser det som tusan..innan vi var klar med middagen och tvätt och ved var klockan halv 8 så görden är nog typ igensnöad, så det blir väl att skotta imorrn!

Knasterfaster sa...

Huvudvärken har gått över nu. Skönt. Ja, det blir nog mer skottande här också men nu har det i alla fall slutat snöa.

Finnpajsaren sa...

Skulle just skriva att jag hoppas du mår bättre. Mysigt med marknad dock. Får se om jag hinner in nåt.

Gafflan sa...

Ryggskott är inte roligt, inte heller huvudvärk. Sånna goa ungar du har som lagar mat och skottar :)

Knasterfaster sa...

Ja, sönerna kan vara riktigt goa när de vill!