fredag 1 januari 2010

Vad jag har gjort idag

Potato and cross section.jpgJag skulle börja skala potatis men så kom lite annat i vägen. Nu har vi fixat och trixat en stund. 15-åringen har suttit med sin laptop tillsammans med sambon och mig i vardagsrummet nu under jul- och nyårshelgerna och dessemellan också. Det är trevligt tycker vi. Att han sitter där och liksom umgås med oss. I datorrummet har vi ju numera ytterligare en dator så där är det så att säga en plats mindre att sitta på eftersom 8-åringen och 14-åringen kan sitta där samtidigt. Bråken dem emellan har blivit färre men har inte upphört helt. De bråkade ju om vem som skulle få sitta vid datorn förut. Ja och så till saken som jag skulle skriva om. Idag skulle 15-åringens högröstade kompis komma hit och då kom vi på att vi inte tyckte att det var så trevligt att de skulle sitta med oss i vardagsrummet. Vi vill ju liksom kunna höra varandra också. Så var skulle de sitta? Vi kom inte på några lösningar som var bra men vi har i alla fall lyckats möblera om i både datorrum och 15-åringens rum. Nu sitter 15-åringen och hans kompis i 15-åringens rum. Kompisen får ha sin mus på ett notställ men det säger han att han kan ha. Ni kanske undrar varför de inte kan sitta  i tonårsrummet i garaget? här Jo för det är för dyrt att värma upp det nu på vintern. Nu ska jag alltså börja skala potatis. Jag vilar lite först. Efter att jag har skalat potatis kanske jag skall gå ut en stund. Då är det mörkt.

Inga kommentarer: