lördag 16 januari 2010

Ledsen


Jag känner mig ledsen idag och jag vet inte varför. Har en liten klump i magen. Kan det vara för att jag håller på och slänger ut julen? Sambon och 8-åringen åkte iväg för att se på Upp. Jag kanske borde ha följt med dem istället. Jag får ha julgransplundring alldeles på egen hand. Det känns tråkigt. Tonåringarna sover. Borde nog väcka dem nu. De knorrade lite när jag var inne i deras rum och tog ned stjärnorna ur fönstren. Jag vill ha en godispåse när jag slängt ut granen. I påsen måste det vara hemkola, en sådan där liten liten chokladkaka (helst med snövit på omslaget), ett litet paket russin, en klementin och en ballong. Kanske att jag dansar långdans och sjunger lite också. Då kanske tonåringarna vaknar och vill vara med! På bilden ser ni allt vårt julpynt. Jag skall packa ned det i kartonger sedan och så ska jag byta gardiner. Tomten ser också lite ledsen ut tycker jag. Till nästa år måste vi köpa en ny julgransbelysning.

7 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Hm, påminner mig om att jag fortfarande har stjärnor, adventsstakar och julgardiner uppe.
Skit, jag kanske borde ta ner dom?
Den enda sorg jag kommer känna då är förlusten av tid till roligare saker.
Men jag log stort när du skrev om julgransplundringspåsen. Den minns jag också. =)

Malla sa...

Vad trist att du känner dig ledsen! Hoppas det går över snart.
Allt vårt pynt är borta förutom i barnens rum, Fabbe har pyntat så fint där inne själv, men jag måste nog ändå ta bort det i helgen. Annars blir det väl en del av inredningen och så är det där till midsommar.

Anonym sa...

Du borde få ett pris för att ha världens fulaste tomte. K-U-L-T.

Gafflan sa...

Usch, klump i magen är inge bra!
Hoppas du går godispåse och dansa runt med tröttat tonåringar ;)
Kram på dig!

Knasterfaster sa...

Nilla! Åh, vad skönt att du inte plockat bort ditt julpynt ännu! Häromkring mig plockade folk bord julpyntet redan på juldagen verkar det som. Jag har känt mig så slarvig.
Malla! Ja, när man inte vet varför man är ledsen så känns det inte roligt. Det känns lite bättre nu.
Anonym! (jag vet vem du är). Priset borde vara en ny tomte. Det är inte jag som köpt den där.
Gafflan! Jag ropade på tonåringarna att vi skulle dansa ut julen alldeles nyss. 8-åringen (som är hemma igen) ropade tillbaka "tror du att dom bryr sig?". Nu har jag fått en påse lördagsgodis.

Finnpajsaren sa...

En påse är ett måste. Men jag får ingen för jag hade knappt nån jul här i år, och det jag hade städade min granne bort medans vi var utomlands. Lite buuhuu där.

Filmen Upp måste du se. Den är helt fantastiskt fin. KRAM

Knasterfaster sa...

Hej du Finnpajsare!
Sambon tyckte också att filmen Upp var bra. Min vän "Mössvännen" vill gå på bio med mig till veckan. Vi kommer nog att se Avatar. Kram