onsdag 13 januari 2010

Trosa och bh

En av mina kontakter på Fejjan (för det är väl så man kallar Facebook) hade för några dagar sedan skrivit "Ingen" och ingenting mera. Jag funderade en hel del på vad hon kunde mena med det. Hon är singel så jag tänkte att hon kanske menade att hon ingen kille hade eller att hon menade att ingen tänkte på henne eller kanske att hon ingen lust hade. Ja så gick jag och funderade och blev riktigt orolig faktiskt. Tänkte att jag nog borde ringa henne för man vill ju inte hänga ut frågan på Fejjan liksom. Igår morse när jag låg och lyssnade på radio i halvdvala så hörde jag att det är populärt bland kvinnor att skriva ut vilken storlek och vilken färg man har på bh:n. Aha! Hon har alltså ingen bh. (för det måste väl vara det hon menar?) Intressant. Eller inte? Jag har bara 10 kontaktar på Fejjan  jag nobbar de flesta och de flesta är män så därför fattade jag inte där där "ingen". Fattar ni?
Blogg-Malla skrev om trosor igår. Det var hipsters, stringtrosor (ordkontrollen tycker att stringtrosor är felstavat och föreslår springtrosor eller strängtrosor!?), menstrosor och alla möjliga trosor hon hade sorterat. Jag har haft ett par menstrosor (var är de nu?). Det var ett par förskräckligt dyra trosor som jag köpte i Nora en gång då jag hade mens och det hade läckt lite. Tror de kostade nästan 300 kr. De var i hipstermodell och hade ett typ Marimekko-mönster i grönt och rosa. Efter det brukade jag unna mig att ha just de trosorna när jag hade mens. Annars har jag mest haft trosor av modell vanliga antar jag. Har inte haft string och inte några särskilt sexiga heller. En kompis hade homepartyn med underkläder, det var nog 10 år sedan, då hjälpte hon mig köpa ett par svarta trosor och en svart bh som satt väldigt bra men om jag såg särskilt sexig ut vet jag inte. Nu fick jag några bh-minnen. När jag var gravid i 8:e månaden med första sonen så var jag in i en underklädesaffär för att köpa amnings-bh. När jag stod i kassan för att betala så tittade jag på bh-håarna som hängde där. Då sa kassörskan med bestämd ton "den där grannlåten får du vänta med ett bra tag till". Jag tittade ju bara. För några år sedan vågade jag in i en underklädesaffär igen. Jag vill ha hjälp att köpa en bra bh utan bygel. Det var nästa omöjligt att få tag i bh-håar utan bygel då. Expediten förstod inte vad jag ville när jag sa att jag ville ha en bh utan bygel. Det gick liksom inte in i hennes hjärna att jag inte ville ha sådana där tortyrredskap. Hon trodde att jag menade tvärtom, att jag absolut ville ha bh med bygel. Det var svårt att övertyga henne om att jag faktiskt inte ville ha bygel-bh. Jag kom ut därifrån med värsta fulaste hudfärgade tant-bhån. Visserligen skön men vacker var den inte.

2 kommentarer:

Malla sa...

Haha, jag fattade inte heller det där med färgen som alla la ut. Sen då jag fattade tyckte jag inte heller att det var kul. At all! Men jag är lite tvärtemot.

Knasterfaster sa...

Jag tycker inte heller att det är kul. Det är nog för att vi är vänsterhänta, tror du inte?