tisdag 5 januari 2010

Sjutton också

Igår var killarna inte ute på hela dagen. Skandal. Det var toppenväder igår. -2 och solsken. Kan ju inte bli bättre  vinterväder, eller hur. Jag bestämde att alla måste ut idag. Idag är det -15,8. Fortfarande sol men lite för kallt, eller hur? 8-åringen och jag var ute en liten stund nyss. Vi skulle leka Ben Ten. Jag ville vara Sue Six men hon finns inte sa 8-åringen. Jag ville inte vara med om jag inte fick vara Sue Six. Vi spårade istället. Det var några mystiska spår i snön nämligen. Jag trodde det var harspår men 8-åringen sa att det var älgspår. Älg i vår trädgård!? Spännande! Rådjur har vi haft här en gång, på juldagen för 9 år sedan, det var nästan för overkligt för att vara sant men det var sant. Vi följde spåren en stund men tröttnade på det. Vi gick till en lekplats. Jag satt mig i kompisgungan men 8-åringen ville inte gunga och inte ge fart. Vi hade en springtävling hem igen. 8-åringen vann! Vi var nog ute i hela 15 minuter. 14-åringen sitter med dunjacka på sig inomhus för att han fryser om fingrarna vid datorn säger han. Jag har sagt åt honom att ta av sig jackan och röra på sig istället. Jag tycker att det är pinsamt att han jacka på sig inne. Så kallt är det inte. Han var uppe tidigt idag så det är nog pga sömnbristen som han fryser. Nä nu måste jag tvätta och rensa bland kläder. Det ska bli...kul!?

1 kommentar:

Malla sa...

Haha älg...fabbe skulle nog ta träbössan och fara på jakt! själv skulle jag gömma mig bakom en gardin inomhus :)