fredag 8 januari 2010

Sparat el

Hörde på radion (klock-, sambon var ju tvungen att gå upp och jobba) i morse att elen skulle vara förskräckligt mycket dyrare idag mellan kl 07 - 10 så jag gick upp och drog ur alla elsladdar, utom elementen, och gick och la mig igen och sov till 10. Jag ville inte brygga svindyrt kaffe. Vaknade av att 15-åringen var uppe och åt frukost. 14-åringen kom också upp tidigt idag. Vilken överraskning! 14-åringen och jag åt frukost tillsammans. Det var länge sedan sist. Trevligt. Han drack choklad med vispgrädde och jag drack kaffe latte. Det var 14 grader i hallen nyss. Av misstag hade jag råkat dra ur sladden till elementet som stod där. Det var ju inte så bra.
Här kommer en sådan där tråkig lista som jag kopierat.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja! Jag var i Globen i Stockholm och jag köpte starköl.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej! Jag tror inte jag gav något löfte. Inte vad jag minns i alla fall.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.
4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, vårt marsvin Gorris dog.
5. Vilka länder besökte du?
Inte Danmark. Spanien. 
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Varmare vinterkängor.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Min födelsedag.
8. Vad var din största framgång 2009?
Att jag fick en  (1) följare på min blogg.

4 kommentarer:

Malla sa...

Va fan, du förtjänar fler följare! :)
Jag tror jag måste resa lite mer i år, det kändes så fånigt att bara skriva finland - det liger ju lix bara 2 timmar från oss så det känns då rakt inte som utlandet :)
Får väl se vad året bjuder på! Har hört att vi har ett hus att renovera också!

Knasterfaster sa...

Hej Malla! En är i alla fall bättre än ingen! Vi brukar inte resa längre än till Danmark. Svärmor bjöd oss på Spanien-resan:) Vi har också ett hus som behöver renoveras. Vårt kök är en mardröm:(

nillas liv på pinnen sa...

Du är ju rolig!
Nu får du en följare 2010 också! =D

Knasterfaster sa...

Hej Nilla! Varmt välkommen!!!