måndag 3 december 2012

Av en händelse

Tittar på sommarpratarna på tv. Happy betyder som av en händelse lärde jag mig nyss. Som av en händelse rasade hälften av det vi förvarar i tvättstugan ut på golvet i hallen alldeles nyss. Det blev ett väldigt brak när virket slog i golvet. Sambon var i tvättstugan för att ladda tvättmaskinen. Sambon lät inte glad när allt rasade. När jag hade sommarsemester i juni i år hade jag planer på att städa tvättstugan men jag prioriterade annat. Nu planerar jag att göra det i mellandagarna. Sambon duschar nu för han fick alla inte så extremt rengjorda men nästan tomma mjölkförpackningar över sig vid raset. (Nu kanske jag slipper påpeka för honom att vi förvarar dem för högt).
Nej hörrni! Nu över till något roligare.
Mellan har fått en ny stjärna i fönstret i sitt rum!
Mellan har stickat klart ett par raggsockor och nu stickar han på sitt andra par!

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Men å så fina sockor! Fattar inte hur någon kan få till hälen.

h sa...

Tar Mellan emot beställningar?