tisdag 11 december 2012

Så himla bra!!

Pratade med min rara svärmor häromdagen. Hon hade problem med julklappsinköpen (som vanligt). Särskilt svårt tycker hon att det är med den ryska klappen. I år ska vi alltså handla något ryskt. Hon hade varit på Claes Ohlsson och letat. Det hade kommit fram en ung kille och frågat om hon ville ha hjälp. Hon hade svarat att hon inte trodde att han kunde hjälpa henne men att hon letade efter något ryskt. Då svarade killen "köp en hammare och något att skära med" Så briljant! Vilken snabbtänkt kille! Jag önskar att jag hade kommit på den idén. Svärmor tyckte inte att det var något bra råd. Det var därför hon berättade det för mig. Hon köpte inte en hammare och något att skära med. Hon säger själv att hon är kort i huvudet ibland och i det här fallet håller jag med henne.
Svärmor misströstade och trodde inte att hon skulle hitta något ryskt. Gå till Forex och växla till rysk valuta föreslog jag. Varför det?! undrade svärmor.

Jag är hemma idag. Just nu känner jag mig bättre än i morse då jag vaknade. Då var jag tjock i halsen och lite subfebril. Tänker ändå ta det lugnt fram till lunch åtminstone. Sedan kanske jag lägger i en maskin tvätt. Nu ska jag leta julklappar på nätet. Den ryska klappen har jag redan beställt. Den kommer på posten. Ryska posten - hahaha!

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

"Ryska posten" Ha ha! Ja den var bra! God bedring :-)

Shamrock sa...

både hammare och skära och ryska posten var bra.

Jag tycker att din svärmor kan köpa rysk kaviar och rysk champagne.

Ett tråkigare alternativ är ju en sån där docka i en docka i en docka

Anonym sa...

Kort i huvudet! Vilket bra uttryck.

Anonym sa...

Kort i huvudet! Vilket bra uttryck.

Malla sa...

hahaha :D