söndag 23 december 2012

Ingen har en lika dan

Vi har den fulaste granen i stan. Stackars lilla gran.
Barrar som fan. Köpt för 99 kr, med skadad topp, på NetOnNet. Nu dekorerad med hjärtan, från tejpad topp till rot, samt ett och annat skimrande klot, har jag granen klätt. Hjärtan som symbol för kärlek för granen har haft ett liv som inte varit så lätt. Nu är granen så grann han kan minsann. Ingen annan gran har en fet kissekatt, ett piano, en fiol och en trumpet i sin grenar. Den har inte några renar. Granen är så anskrämlig att han är snygg. Hos oss känner granen sig trygg. Vi pratar inte bakom hans rygg. Nu kan jag inte rimma mer. Sambon tittar på mig och ler. Sambon gav upp hoppet om granen för att den var så ful. Nu får granen stanna hos oss och fira jul!

5 kommentarer:

Jenny sa...

En ful gran har också känslor. Vilken tur att den hittade er!

Fru Venus sa...

Den är inte ful!! Minns du den vi hade som jag "klädde av" de nedersta grenarna på? DEN var ful :-)) Fina rim! God jul till er ALLA, kram! <3

Knasterfaster sa...

Krakelsprakel: Hos oss får granen en fridefull jul.
Fru Venus: Ja, fast den hade ni fixat. Den här var ful när den kom. Men nu är den fin!

Singelmamman sa...

Er gran verkar jättefin tycker jag.

Knasterfaster sa...

Singelmamman: TACK! Den behövde bara mycket kärlek så blev den som nu.