onsdag 19 december 2012

Blod, jazz och andra saker

Mellan skar av sig halva tummen idag när han skar paprika. Nu är han på vårdcentralsjouren för inspektion. Det såg djupt ut och behöver kanske sys.

Minsta ligger på rygg på golvet här nedanför soffan där jag sitter. Han spelar jazz. Den här låten. Det är lite svårt för mig att tänka samtidigt som han spelar. Han tränar inför julavslutningen i skolan imorgon. 

Imorgon ska Minsta åka buss till det stora köpcentret tillsammans med fem jämnåriga kamrater. De ska handla julklappar. De andra har varit där själva förut säger han. Jag har sagt ja men inte utan förmaningar. "Knuffas inte när ni väntar på bussen". "Uppför er i affärerna". "Göm pengarna i innerfickan på jackan". "Köp inte för dyra saker". Minsta fyller 12 år i januari om ni undrar. 
Ikväll arbetade jag till kl. 19. Nu är klockan redan 21. Vad har jag gjort sedan jag kom hem mer än ätit middag? Ibland är det som om tiden är satt på snabbspolning. Nu ska fundera på om det är något mer jag måste hinna innan jag går och lägger mig.

Uppdatering: 4 stygn. 

1 kommentar:

Singelmamman sa...

Jag tror att minsta kommer att fixa det alldeles jättebra.