onsdag 9 januari 2013

Glömde

Jag fick fina ljuslyktor också. Jag fick så många juklappar igår att jag reagerade som ett småbarn som får massor av paket. Jag kunde inte uppskatta och ta in allt på en gång.
Jag vet inte vad det är för märke på tekannan men den är köpt på Starbucks.
Idag har jag haft min arbeta 07.30 - 19-dag. Totalt kom det cirka 100 patienter och 40 av dem kom mellan kl. 14.30 - 17. Mycket förkylningsvirusar.
Kl 19.03 ringde Sambon och bad mig köpa creme fraiche. Sedan ringde Mellan och bad mig köpa vitlök. Jag var ganska trött när jag traskade runt inne på Ica. Fick väldigt god middag som Sambon och Mellan hade lagat. Fläskkotlett med saffran- och hasselnötsklyftpotatis, morotstzatziki och bearnaisesås. Mumselimums!
Nu sitter jag och väntar på att jag ska orka göra mig en kopp te.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Men hallå! Receptet på er goda onsdagsmiddag tack. Låter sjukt gott.

Jag fick också så mycket julklappar och födelsedagspresenter att jag måste tänka ordentligt på vad jag egentligt fick.

Ting sa...

Vilken mumsig middag!

Gafflan sa...

Åh vilka fina lyktor och andra fina julklappar du har fått. :)
Maten verkar jättegod.
Sv: Jag har inte tagit in på hotell, jag har bara inget att skriva om som känns relevant. :)
Kram

Shamrock sa...

Vilken middag! här blev det falukorv i ugn och mos - gammal 70-talsmiddag med andra ord