söndag 13 januari 2013

Jag hör!!!

Sedan minst 10 dagar har jag haft lockkänsla för ena eller andra örat. De senaste fyra dagarna har jag haft lockkänsla för vänster öra. Trots upprepade Valsalvas manöver (tryckutjämning) har jag inte lyckats få bort det. Men nu plötsligt så hör jag igen! Vilken härlig känsla!
Jag har inte något vax i öronen - det har en doktor på mitt jobb konstaterat. Jag har alltid haft väldigt lätt att få lock för öronen. Det kan slå lock då jag går i trappor och när jag duschar. Får det nästan alltid när jag åker bil i längre uppförsbackar. Någon som delar det här problemet med mig?

Idag har jag städat lite grann i tvättstugan. Kors i taket! Någon kanske minns att jag sa att jag skulle göra det på min semester förra sommaren? Tänker inte städa mer idag. Nu kan jag komma fram till tvättmaskinen utan att leka akrobat vilket är bra för jag har tröttnat på den leken. Sedan har jag ställt våra tre plastbackar med julsaker i förrådet. Det är allt jag gjort ännu så länge.

4 kommentarer:

Aurora sa...

Inga såna problem här men dottern får lock i vår långa utförsbacke in mot stan.

Malla sa...

ja i backar kan jag få det men inte så ofta. skönt att det försvann iaf!

Anonym sa...

Jag trodde jag hade lock och så trodde jag att jag hade vax, men sån tur hade jag inte. Det var bastonerna som bestämt sig för att flyga sin kos från vänsterörat. Mycket opraktiskt när man är gift med en man med låg basröst. Eller å andra sidan kan det ju vara bra... :)

Mika sa...

När jag var förkyld för ett år sedan slog det lock för öronen. Jag trodde jag skulle bli galen. Jag var inte så förkyld att jag kunde sjukskriva mig så jag gick runt i butiken och pratade JÄTTEHÖGT med alla kunder. En del backade och tittade lite förskräckt på mig. Andra tyckte nog jag var arrogant för jag gissar att jag missade när jag blev tilltalad flera gånger. Det var i vilket fall som helst VÄLDIGT skönt när locket släppte och jag kunde höra normalt igen.