lördag 5 januari 2013

En tavla

Nilla hade rätt. Sambon fick upp tavlan med fler svordomar än tålamod. Nu sitter den där. Vi är båda överens om att tyget är fegt. Nästa gång när vi ska byta tyg på tavlan ska vi vara modigare. När vi hade köpt tyget kom jag på att jag hellre ville ha ett Marimekko-tyg. Det är ofta så med mig att jag kläcker de bra idéerna efter sista sekunden.
Meddelande till den närsynta!
Du är välkommen att flytta in 18/1 2013. Datumet är valt med omsorg. Det är dagen efter vi har fått vår nya duschkabin. Förhoppningsvis har vi hunnit flyttstäda din nya bostad till dess. Skrev jag förresten att hyran är 18 562 kr/mån och då ingår hunddagis och fredagsunderhållning.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en väldigt dyr hyra så jag antar att den där fredagsunderhållningen är något utöver det vanliga?!

nillas liv på pinnen sa...

Den där fredagsunderhållningen måste VERKLIGEN vara något utöver det vanliga...

Mika sa...

Vad kostar det om man bara vill ha fredagsunderhållning?

Zelda sa...

Ja, det måste verkligen vara en sjukäkla underhållning!! Ingår popcorn?

Knasterfaster sa...

Lifesucks: du anar inte hur underhållande min familj kan vara.
Nilla; den fredagsunderhållningen kommer att vara i världsklass!
Mika: hm... Kan du tänka dig att ställa upp som gästartist? Då får du mat och husrum gratis.
Zelda: det kan hända att det någon gång ingår popcorn eller en kopp te kanske.

nillas liv på pinnen sa...

PS Jag tycker tavlan är FIN. Inte mesig. Man ska inte underskatta färgskalan grå-beige.

Shamrock sa...

Jag är ofta trappklok och kommer på saker lite försent. Senast hände det i fredags

Knasterfaster sa...

Nilla: Tack.
Shamrock: Varför? Vad kom du på?

Singelmamman sa...

Idag är jag lite seg, så jag säger att jag håller med alla kommentarer ovan.