måndag 26 januari 2009

Fynd


Ikväll var det info på skolan om våra gäster från England. Vi får hit två killar. De heter Harry och Daniel och är 14 och 15 år. Den ena har 3 bröder och den andra har 2 bröder så förhoppningsvis känner de sig som hemma här. Nu skall vi bara skicka mejl till dem och hälsa dem välkomna. Jag önskar att sambon eller sönerna kunde göra detta men det kommer nog att bli jag som får göra det om de skall hinna få mejlet innan de kommer hit... Hela gårdagen ägnade vi till inköp av material för att bygga vår egen säng! Det skall bli ett spännande projekt. Vet inte om det blir så mycket billigare. Det vi har köpt hittills har kostat 2000. När jag var på väg till bussen idag så ringde mobilen. Det var 7-åringen som ville följa med en kompis hem ifrån fritids. Plötsligt kunde jag strosa runt på stan alldeles på egen hand och nästan hur länge som helst - kändes det som iallafall. Jag passade på att kolla in födelsedagspresenter till 7-åringen som ju nästan är 8. Jag köpte en guldberlock på Guldfynd. De hade bästa erbjudandet! Om man köpte något till ordinarie pris och även något på rean så fick man 25% på det som man köpte på ordinarie pris. Berlocken kostade 450 på ordinarie pris. Jag köpte till en klocka som det var 70% rabatt på och betalde 399 för både berlock och klocka!!! Fyndigt eller hur!? Jag köpte en ny skolväska till 13-åringen (den gamla är helt utsliten) och för den betalade jag 79 - det var halva reapriset. Oturligt nog berättade sambon att han fått en p-bot idag... Typiskt! Jag träffade en bekant som frågade om jag hade klippt mig. Jag skämtade och svarade -Nej jag har nog bara blivit rufsig inne i linnéförådet. Det tyckte hon var kul. Det gäller att skämta med rätt person om rätt saker. En del tar allt man säger så bokstavligt - det är inte kul. Imorgon är 13-åringen och snart 15-åringen lediga från skolan. 15-åringen skall kanske besöka sin praoplats och presentera sig. Hoppas han gör det.

Inga kommentarer: