måndag 1 februari 2010

På kurs

Idag har jag kursat igen mellan klockan 8 - 16. Jag utbildas för att jag sedan i min tur skall kunna utbilda andra på kliniken. Jag har absolut ingen erfarenhet av att undervisa vuxna människor. Jag tror inte att det är lika enkelt som att undervisa barn. De jag kommer att undervisa, mest läkare och sjuksköterskor, kommer nog att ifrågasätta precis allting är jag rädd. Lite kul skall det bli men jag är lite orolig för hur det kommer att bli.
Nu är jag trött.
Måste laga mat. Vet inte vad vi skall äta.
Sambon har inte kommit hem ännu.
Jag är väldigt kissnödig.
Måste skotta snö.
Måste nog tjata på barnen om något.
Måste ge marsvinen mer hö.
Måste nog plocka ur diskmaskinen.
Måste absolut tvätta en tvätt.
Måste komma iväg och träna någon dag.
Måste sluta blogga nu.

5 kommentarer:

Malla sa...

du har minsann fullt upp!
ang att pappa läser bloggen, det gör mig inget, det 'r nog tack vare alternativt på grund av honom som jag blev lite rolig :)
min mamma läser däremot inte, hon vet att jag bloggar men tycker att jag skriver för snuskigt för henne.

Knasterfaster sa...

Malla: Min mamma hade älskat snusket i din blogg! Hon var precis lika smågalen som du verkar vara.

Gafflan sa...

Det där med maten alltså...ibland är fantasin inte på topp. Idag ska jag i alla fall göra pannkakor. :)

Camilla sa...

Alla dessa måsten!
Men måste man så måste man.
Ha det bra och kram på dig!

Knasterfaster sa...

Jag skottade inte snö, jag tjatade inte på barnen, jag tvättade inte och jag tränade inte. Till slut gick jag på toa. Jag lagade väldigt god mat, enligt sambon, skivad falukorv i ugn med rivna morötter permesan och örtkryddad mjuk getost. Till det hade vi kokt potatis. Receptet hittade jag på själv!