söndag 22 december 2013

Snart ska jag sätta fart

Igår bestämdes det att det skall julstädas här hos oss idag. Jag har varit vaken i 30 minuter redan utan att ha kommit igång. Mellan och Största är också vakna! Sambon och Minsta sover. Jag vet inte i vilket hörn jag ska börja. Skulle vilja göra en ommöblering och byta sovrum med Mellan men det får jag kanske vänta med till efter jul.

Jag har handlat alla julklappar redan! Totalt har jag lagt cirka 1500 kr på julklappar i år, det är 500 kr mindre än vad en 18-årig tjej som blev intervjuad av tidningen hade handlat julklappar för.

Största blev rånad för några veckor sedan. Av ett gäng. De tog hans mobil. Största har spårat mobilen. Den firar jul i Pakistan tror jag. Tillvägagångsättet vid rånet var finurligt. Rånarna ropade "har du tappat din mobil?" Största kände efter att han hade mobilen på sig förstås och då visste rånaren exakt i vilken ficka han förvarade den.

Nu ska jag sätta fart.

3 kommentarer:

JaanaM. sa...

Tråkigt för största att bli av med mobilen.

Hoppas städningen går undan... :)

Aurora sa...

Här fattas det en julklapp. Till dotterns pojkvän. Måste luska lite i vad han vill ha.

Anna lever i dag sa...

Vilka fulfinurliga fiskar, så onödigt trist...