måndag 24 februari 2014

Postmenopausal D-vitaminbrist

Så självklart men jag kom inte på det själv. Det var Krakelsprakel som skrev det i en kommentar. D-vitaminbrist!  Det är klart som korvspad att jag har det! Jag som är postmenopausal och allt. Min gynläkare har rekommenderat mig att äta kalcium (för att förebygga osteoporosen) med D-vitamin. Jag har ätit ur samma burk i två år. Jag tar dem inte så särskilt ofta och regelbundet. Nu ska det bli ändring på det för så här handikappande oföretagsam kan jag inte vara. Ikväll missade t.ex kören pga av D-vitaminbristen. Väldigt tråkigt. Men jag missade inte Husdrömmar som är mitt favorittvprogram. Annars har jag mest hela kvällen tittat på lediga objekt på bostadsmarknaden. Det är avkoppling för mig. Så spännande att se hur folk har det! En bostad var så mycket jag att jag blev förälskad i hen som bor där. Varenda inredningsdetalj var helt i min smak, från handdukarna på toa till sängborden i sovrummet och konsten på väggarna.  Det var en tvårummare - också helt lagom stort enligt min smak. Nej, jag ska inte flytta. Att titta på lediga bostäder är en fritidssysselsättning som jag ägnat mig åt länge. Ett tidsfördriv utan annan mening än att underhålla mig själv.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag har nog också D-vitaminbrist. Måste kolla det. Och så ska jag svara på ditt mejl om Oslo. Jag tänker att jag kan ta tåget till Örebro så tar vi bussen tillsammans. Återkommer. (Så fort jag hittat orken)

Veronica sa...

D-vitaminbrist ger samma symtom som vid depression, det är riktigt otäckt. Absolut värt att stoppa i sig och många fler som har än man tror. Speciellt efter en så här grå vinter. Hoppas det hjälper! *håller tummarna*

nillas liv på pinnen sa...

Aha, det var därför du missade kören. tror jag ska köpa en burk D-are till dig.

tigerliljan sa...

Och nu har jag börjat tratta i mig D-vitamin.