torsdag 23 oktober 2014

M kommer före P

Har ofta undrat varför mina söner messar mig istället för Sambon när det är Sambon de ska meddela. Nu har jag messat Mellan och frågat Fick till svar att det är för att M som i mamma ligger före P som i pappa i kontaktlistan och därför väljer han att skicka mess till mig för att jag liksom kommer närmast i kontaktlistan. Skumt. Mellan är på väg hem från Oskarshamn! Han ska fira höstlovet hemma. Jag tycker att det borde heta skurlov som förr i tiden. Jag behöver verkligen någon som tar tag i städningen här hemma. Nu skulle jag t.ex behöva tömma diskbänken. Vi ligger alltid i otakt med diskmaskinen känns det som.

Idag har jag blivit väldigt frustrerad på personer som inte säger det dom menar och inte menar vad dom säger. Det gäller sådana med annat modersmål än svenska. När jag skriver i journalen vad jag tror att de menar att de säger så gäller det att jag är skärpt.

Nu tänker jag tända alla ljus jag har och fira ljusfest.

Inga kommentarer: