tisdag 27 januari 2015

Jag är inte en sån som bakar

Imorgon är det APT på jobbet och det är min tur att baka. Så himla dumt. Jag vill baka när jag har lust och inte när jag måste. Jag har sällan lust. Nu har jag bakat kolakakor. Det är en till som "bakar" till imorgon. Hon tar med sig tre semmeltårtor. Alla gillar inte semlor. Framförallt gillar de inte madelmassa. Det var första gången jag bakade kolakakor. Jag visste inte att det skulle vara ingefära i dem. Det är ingefära i dem och margarin, inte smör. De som inte äter semla kan ta 2 - 3 kakor om de vill. Jag äter bara fikabröd på jobbet på fredagar. Det är för att jag är rädd för att bli fet om jag mofflar i mig godsaker varje dag. Jag är tjock och har muffinsmage ändå.

Vill ni veta något mer?

2 kommentarer:

Jigglypuffan sa...

Enligt nya rön beror muffinsmage på för lite östrogen/testoseron så ta du en kaka till!

Knasterfaster sa...

Anette: kakorna som blev över står i frysen på jobbet. Jag ska ta en till kaffet i eftermiddag. I onsdags åt jag varken semla eller kaka.