tisdag 21 februari 2012

Jag är inte någon stämningshöjare idag

Ser ni den fina brasan. På den skulle vi grilla korv hade vi tänkt men någon hade glömt att packa korven. Ingen sa något men jag tror att inte någon av de andra kände sig skyldig. Mitt enda försvar var att jag aldrig någonsin hade sett korven. Jag visste inte ens vilket märke som hade köpts. Tur att svägerskan hade gjort lite mackor som de kunde äta. De åt även korvbröd med ketchup. Jag tycker inte om ketchup så jag har endast ätit en bulle och en ruta chokladcrisp. Jag gör ju inte av med lika mycket energi när jag sitter och solar som de andra gör som åker slalom. Lite ledsen är jag. Det hade blivit så perfekt om korven hade packats ned av någon.  


7 kommentarer:

Suzan sa...

Ajdå :( Ny dag imorgon!

Fru Venus sa...

Då kanske någon (annan) har koll på det till nästa gång :-) KRAM

h sa...

Vem sa att du skulle vara Någon? Det kan väl Ingen vara, eller Nån annan! :)

mockapocka sa...

Förstår precis. En grillad korv hade suttit som en smäck där i solen. Kan jag tänka mig.

Singelmamman sa...

Nä du är inte någon. Du är Knasterfaster! Kanske någon hade köpt korven och glömt berätta att korven var köpt och skulle med.

Shamrock sa...

då får du säga - Har vi glömt något innan ni åker, Om´ingen svarar är alla lika skyldiga

Malla sa...

så härligt det ser ut!