söndag 5 februari 2012

Vet ni vad?

Nu är kalasandet slut.

Det har gått bra. Alla blev mätta och nöjda. Största bjöd alla på kaffe från sin kaffemaskin. Budapeststubben som Sambon gjorde var väldigt god. Han gjorde även fläskfilégrytan som var god. Jag och Mellan gjorde de klyftade rotsakerna. De var också goda.

40 minuter innan gästerna kom gick strömmen. Då var inte maten klar. Då blev det lätt panik. Mitt i felsökningen kom svärmor 20 minuter tidigare än det var sagt. Det var inte bara en vanlig propp som hade gått. Det var en av faspropparna eller vad de kan heta. De som sitter utomhus i garageväggen. Det har bara hänt en gång förut. För 10 år sedan. Sambon gick och lånade en säkring hos en granne. Sedan hade vi el igen. Maten blev 40 minuter försenad.

Nu ska jag spela WF med Sambon.

5 kommentarer:

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Det är typ bara sådant som skall hända när man har som stressigast, eller hur?

Knasterfaster sa...

Trädgårds/Hage-intresserad: Det är sådant där som händer mig och min Sambo hela tiden. Roligt att tittade in och kommenterade hos mig!

Erika sa...

Dålig tajming kan man säga då! Tur att det löste sig tillslut för er!Idag är det vi som har kalasat.

Shamrock sa...

Kan du inte ta och spela WF med mig?

Fru Venus sa...

Raring :-),
dina kommentarer, jag dör!!! :-)))
Du räddar mina dagar mellan varven, vad skulle jag göra utan dig!? KÄRLEK!