tisdag 25 mars 2014

Trött av naturliga skäl

När jag damp ned här i soffan nu när klockan precis blev åtta så funderade jag ett kort ögonblick på varför jag kände mig så trött. Kom på orsakerna till tröttheten tror jag. För det första har jag gått fram och tillbaka till jobbet, 3,6 km dit, 3.5 km tillbaka (det är min förebyggande medicinering mot hjärt- kärlsjukdomar). Kom hem  17.45. Pratade några minuter med Sambon innan han gav sig iväg på någon jobbrelaterad aktivitet. Möblerade om ett rum, flyttade en säng och ett skrivbord. Gräddade ett stort antal våfflor tills sönerna sa stopp nu är vi mätta. Letade fram en lampa. Nu vilar jag en stund innan jag tar hand om disken.

Igår var jag på kören! Min kompis var också där förstås. Jag skulle inte gå om inte hon gick. Hon såg 15 år yngre ut än förut. Det sa jag inte till henne men nu skriver jag det här. Så hon vet.

Imorgon jobbar jag 07 - 18. Vänjer mig aldrig vid att börja jobba så tidigt. Det är bara 30 minuter tidigare än annars men det känns som att jag kliver upp mitt i natten. Jag är så rädd att försova mig att jag vaknar minst en gång i timman och tittar på klockan för att försäkra mig om att jag inte stängt av larmet eller ljudet. Skönt att jag bara börjar kl 07 var tredje onsdag.

Inga kommentarer: