lördag 29 mars 2014

Värt att fira - kanske

Svärmor har bjudit hem oss till sig för att fira svärfars födelsedag. Svärfar lämnade jordelivet för snart 19 år sedan. Hade han levt så hade han fyllt 79 år idag. Det blir nog ingen större fest. Vi behöver inte åka vägen om graven för svärmor var där i veckan med påskliljor. Det kan räcka så.

Igår kväll var jag hemma hos Nilla. Vi åt mycket goda sallader och pratade. Hade hon inte bjudit dit mig hade jag cyklat dit ändå igår kväll för Sambon var urtrist.  Men han var snäll också för han hade köpt en flaska Tequila Rose som jag fick ta med mig och bjuda Nilla på.

2 kommentarer:

Fru Venus sa...

Lite konstigt födelsedagsfirande känner jag...
Urtrista sambon är inga höjdare, bra att du fick annat sällskap

Carita Liljendahl sa...

Din svärfar var ju inte precis gammal då han dog. Men visst kan man fira bortgångnas födelsedagar, det är ju ett sätt att minnas det också.
Ha det gott!