lördag 29 november 2014

Har jag mens, eller?

Jag känner mig så j:la grinig, som då jag fortfarande hade mens med (o)jämna mellanrum. Då, på den tiden, hade jag dagar när jag tappade allt jag tog tag i. En sådan dag hade jag igår och till viss del även idag. Det är som om jag har hål rakt genom händerna. I dag känner jag mig låg och sur och ledsen. Det började i morse med att jag blev arg på tekniken (kunde inte byta kanal på tv-jvln och sedan blev jag arg på Sambon när han inte förklarade tillräckligt snabbt vilka sju knappar och i vilken j:la ordning de skall tryckas in för att få i ordning på kanalerna. Sedan blev jag sur över att få vänta på Sambon när vi skulle åka och handla. Jag hann få upp en ljusslinga utomhus medan jag grinigt väntade på Sambon. Innan Sambon hann ut hade jag blivit sur över att nästan hälften av alla j:la lampor inte lyste. Så har det fortsatt. Väntar bara på att få gå och dra täcket över mig.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Tänk tiden då det fanns nio nummerlappar på en fjärrkontroll och bara ettan, tvåan och Danmark på tv.
Inga jävla boxar och omkopplingar och hemmabiosystem!
Det var tider det.

Knasterfaster sa...

Krakel: Jag ska sluta titta på tv och bara lyssna på radio.

Jigglypuffan sa...

Håller med. Är så trött på "smarta" system som kräver hundra fjärrkontroller. Samt en sambo som inte har en susning hur man startar nya systemet utan trycker på ALLA knappar vilket resulterar i att inget funkar... dessutom blir han då sur på "den där jävla tekniken".
Ska tilläggas att det var han som åkte och köpte det ;-)