lördag 22 november 2014

Svart som natten

Största flyttar snart. Han får nyckel den 1 december. Jag har fullt upp med att inreda de 26 kvm redan. I mitt huvud alltså. Älskar det! Googlar mattor, bäddsoffor och matgrupper och funderar och tänker ut smarta lösningar. Sedan ska Största förstås själv få stå för inredandet (om han inte ber om min hjälp förstås). I fall om han skulle vilja så kan han ta med sig kistan som jag har spraymålat i mattsvart färg idag. Den är inte riktigt klar ännu. Jag måste köpa en sprayburk till. Golvet i Mellans rum blev också svart men det märker nog inte Mellan (han brukar förvara sina kläder där) och Sambon säger att det golvet ändå måste bytas. Sambon sa också att om han hade gjort samma sak som jag idag (spraymålat alltså) så hade jag blivit sur. Det hade jag nog. Mest för att det luktade så starkt när vi skulle fika att vi fick ha korsdrag i huset. Det hade jag inte gillat om det hade varit Sambons fel. Tur att Sambon inte blev sur på mig. Jag känner mig väldigt trygg med Sambon. Carola har ingen att känna sig trygg med sa hon i Så mycket bättre. Det är framgångens pris. Om Sambon tröttnar på mig kan han kontakta Carola. Jag tror att Sambon skulle trivas i hennes husbil. Hoppas hon har plats över för hans vindsurfequipment.

4 kommentarer:

Aurora sa...

Det var en förstående sambo. Låna för allt i världen inte ut honom till Carola.

Shamrock sa...

Matgrupp på 26 kvadrat... så vild är nog inte ens jag när jag inreder.

När jag var liten älskade jag att sitta med Ellos/Halens och alla andra kataloger man fick och inreda hur jag skulle ha det när jag flyttade hemifrån

Fru Venus sa...

:-D Tänker mig Sambon och Carola.....går inte! :-D

Knasterfaster sa...

Aurora: Ok.
Shamrock: En väldigt liten matgrupp.
Fru Venus: Jag kan tänka mig Sambon och en husbil. Carola är chaufför.