lördag 15 november 2014

Tjejfest

Jag var på tjejfest igår vilket inte är så vanligt förekommande i mitt liv. Ta gärna med något drickbart hade värdinnan sagt till mig men alltså jag är ju inte mycket för det där med drickande så jag tog med mig ... ett par raggsockor. De var rosa och blev mycket uppskattade. (Gav bort ett par sådana när jag var borbjuden förra helgen också). Den här festen var även en inflyttningsfest och herreminje så fint de tre tjejerna som bor där har fått det hemma hos sig! Det är min väninna och hennes döttrar. Det syns i varje detalj att det är bara kvinnor som bor där. Döttrarnas smak är som Mickans i Solsidan så det är mycket vitt. Badrummet är precis stamrenoverat och en dröm av lyx med golvvärme, vattenfallskran, kristallkrona och stort fiffigt badrumsskåp för allt deras smink m.m. Badkaret på lejontassar hade inte levererats ännu. Det är lätt att bli avundsjuk på mina skilda väninnor! Jag vill också inreda bara för mig!
Jag kan bli lite tyst i större sällskap men jag älskar att vara med och lyssna. Helt tyst är jag inte. Vi pratade om karlar, brasiliansk vaxning för eller emot, homosexualitet, adoptioner, fylleknull, medium, övernaturliga händelser, oskyldiga människor som hängs ut i media, tiggare och om livet i största allmänhet. Vi åt och drack. Som avslutning saffranskladdkaka med portvin. Mums!
Sambon hämtade mig efter midnatt.

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Vad härligt det låter.

Knasterfaster sa...

Singel: Det var det!

Jigglypuffan sa...

Haha, låter som ny fyllde alla kriterier för tjejfest ;-)

Shamrock sa...

Låter som en bra kväll

Knasterfaster sa...

Anette: haha, ja. Hoppas jag blir bjuden igen för det var kul!
Shamrock: En helkväll!