måndag 24 november 2014

Vissa uppdatering på Facebook

Det finns en hel del uppdateringar på FB som stör mig. Nu ska jag berätta om tre av dem.

1.Ny profilbild där personen är väldigt söt/snygg.
 Nu ska "alla" gilla detta och helst också skriva att personen är söt/snygg. För det är hon verkligen. Jag tycker också att hon är söt/snygg. Håret perfekt och makeupen likaså. Men jag tycker inte om att skriva att någon är söt/snygg på FB. För det ger fel signaler om att allt bara handlar om utseende. Att utsidan är så himla viktig.

2. Kryptiska uppdateringar. När någon skriver t.ex "det sket sig".
Nu ska jag skriva "vad är det som har hänt?" men det gör inte jag. För jag tänker att om någon vill berätta något så gör den det och vill den inte berätta så håller den tyst.
Ännu mer irriterande blir det när personen som gjort uppdateringen svarar någon av dem som kommenterat med "jag svarar dig i pm".

3. Checkat in på akuten (eller annan vårdinrättning).
Nu ska jag undra "vad är det som har hänt?" (precis som i nr 2 här ovanför alltså).
Det är väldigt irriterande (och nervöst) om personen som gjorde uppdateringen inte svarar på frågan "vad är det som har hänt?" förrän efter flera timmar.

6 kommentarer:

Maria sa...

Håller med dig till punkt och pricka!!!
Gällande punkt 1 reagerar jag ibland på att när någon lagt upp en bild där de faktiskt inte är så söta/snygga så är det massa människor som skriver det ändå!? Varför då? Eller är det jag som har dålig smak?

Tina sa...

Håller med dej!! Och det finns dom som byter profilbild var tionde dag...!!?? (vilket jag inte begriper mej på alls..)

Malla sa...

Oj vad jag håller med dig!!

Fru Venus sa...

Nr 1 kommer aldrig att hända ftån mitt håll, det vet du också.
Nr 2 och 3 måste jag fundera på.

Anonym sa...

Det är en mix av för och nackdelar med Facebook. Undra vad en del tycker om alla tävlingar jag haft i november de två senaste åren. :) Trevlig helg.

Knasterfaster sa...

Maria: Det är för att man SKA skriva att någon är söt/snygg i nr 1. Det bara är så.
Tina: Det kanske är oroliga för om de verkligen existerar eller ej och därför söker bekräftelse?
Malla: Såklart du gör!
Fru Venus.Har du funderat klart på 2 och 3?
Bosseliden: Jag gillar FB. Jag har inte tävlat i dina tävlingar men jag har läst dem och kommentarerna. Det tycker jag är trevligt!