söndag 15 februari 2009

Åh, vilket underbart vinterväder!

Det är inte klokt vilket vackert väder det har varit den här helgen. Det känns nästan inte verkligt. Vi har grillat ute i trädgården både igår och idag. Igår var sambon och jag ute och gick en promenad vid surfspoten. Det var många nybyggda villor där som vi inte sett förut. Önskar att vi kunde bo där, det vore fantastiskt. Killarna var ensamma hemma (som vanligt på lördagar) när vi gick vår promenad. De hade lovat att de skulle gå ut när vi kom hem - vilket de faktiskt gjorde. Maten serverades ju ute så de var så gott som tvingade att gå ut... Sambon har fortsatt bygga på vår sänggavel. Jag tror att den blir riktigt bra till slut. Alldeles nyss beställde jag provglasögonbågar på nätet. Jag tog hem 6 par från en annan firma förra veckan men de kändes billiga och plastiga så dem tänker jag skicka tillbaka. Jag har endagslinser (dumt och dyrt, jag vet!) så nu tänkte jag att jag skulle ha ett par glasögon också. Jag har ett par glasögon men de har gått sönder + att antireflexet liksom lossnat så att de ser skitiga ut. Jag har ingen aning om det är bra eller inte att beställa glasögon på nätet men jag tänkte att det kunde vara värt att prova. Lunch/middag hos svärmor idag. Jag var hungrig redan på väg därifrån. Vet inte själv varför. Jag tyckte att jag åt mycket. Köttfärslimpa + ananaspaj. Sambons syster var också där med sina söner. Här ovan är 7 par skor som 2 engelsmän hade med sig under vistelsen här i Sverige under 5 dagar.

Inga kommentarer: