söndag 22 februari 2009

Med rätt att ta det lugnt...

Barnkalas igår. Det var endast 5 som kom. Det kändes som lagom många. 8-åringen var nöjd. Av någon underlig anledning var jag på hemskt dåligt humör innan kalaset igår. De två äldsta fick sig en utskällning för att de låg och drog sig för länge (klockan var över 12) och inte kom upp och hjälpte till att städa undan lite innan kalasgästerna kom. Jag städade badrummet, vilket jag trodde skulle gå kvickt eftersom det kändes som det var alldeles nyligen jag gjorde det senast. Fick städa en av marsvinsburarna och skura toalettstol och badkar och sedan var jag helt slut och som sagt grinig. Stoppet i golvbrunnen har inte varit helt ok men nu tror jag att det rinner unnan igen.

Idag har jag skottat snö. Det är härlig kramsnö. Jag gick en promenad till Lager och tillbaka. Sambon har lackat sänggaveln och nu är han och tvättar bilen. 8-åringen har varit ute två gånger. 15-åringen har jag inte ens sett idag!? 13-åringen har inget att göra om han inte får data.

En helt vanlig söndag.

Inga kommentarer: