fredag 6 februari 2009

Nästan ensam hemma

Jag har faktiskt semester idag. Jag har bestämt mig för att jag får göra precis vad jag vill (slappa) fram till kl. 11. Härligt! Oturligt (!?) nog så har 13-åringen också ledigt idag. Jag hade förberett mig på att vara helt ensam hemma. Vet inte när jag vara helt ensam hemma senast (mer än högst en halvtimma). Jag tror det var för två somrar sedan. Jag arbetade och sambon hade semester och var med barnen i fritidshuset. Då var jag ensam hemma i flera dagar. Nu har jag alltså valt att först ta sovmorgon till kl. 09 och sedan har jag ätit långfrukost och läst tidning och nu sitter jag här och bloggar. Jag tror att jag skall ta en promenad sedan. Det har snöat i natt och snöar fortfarande så det är härligt vitt ute! Jag har en del saker som jag måste hinna med idag. Det första är att iordningställa utrymme/sängplatser till våra engelska gäster som kommer på söndag. Jag tänker att de helst vill dela rum så jag skall ställa in en extrasäng i 8-åringens rum. 8-åringen sover hos oss. Jag skulle behöva städa i tvättstugan - får se om jag gör det. Vad äter engelsmän till frukost? 15-åringen fick en bärbar dator. Han blev jätteglad! Enligt 8-åringen så hade han sagt till honom att det var vad han önskade sig... 15-åringen praoar. Jag känner mig orolig för honom. Han får bära disk och diska hela tiden. Han säger att han känner sig behövd och att de sagt att de inte skulle ha klarat sig utan honom igår då det var mycket gäster på restauragen. Hoppas att de har tid att "se" honom. Han är en härlig kille med mycket humor men om de har det stressat så se de kanske bara den blyge och osäkra killen...?

Inga kommentarer: