söndag 5 september 2010

Frukost

Tack för frukosten Shamrock och Fru Venus! Fick med mig en hel baguette och 700 gram Ålands specialost hem igår.

Jag trodde att jag skulle sova länge idag men vaknade strax efter 07. Tänkte att jag skulle ligga och läsa en stund innan jag gick upp och sträckte mig efter boken som låg bakom mig på en hylla i sänggaveln. Då ramlade ett vattenglas ned i pannan på mig. Det gjorde ont. Jag har en bula nu. Glaset var tomt så jag slapp i alla fall bli blöt. Startar dagen så är det nog ett tecken på att man bör stanna hemma och ta det lugnt resten av dagen.Sitta under en filt och mysa. Det gör jag faktiskt just nu. Sitter under en filt med sambon i soffan och småpratar. Han läser en artikel om barn och namn. En kvinna har tre döttrar som heter Daisy, Engla och Tingeling. Det är svårt att tänka sig en kvinna med makt som heter Tingeling Johansson. "Sveriges statsminister Tingeling Johansson".... nja jag vet inte. Vad kommer hon tycka om sitt namn när hon är tonåring? Jag hoppas det går bra för henne och att hon kommer att vara stolt över sitt namn.

Nu har Minsta kommit upp. Han vill ha macka. Jag ska hämta en kopp kaffe till åt mig själv så jag gör väl en macka till honom också när jag ändå är på benen. Våra barn har namn efter engelska kungar förresten.

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ha ha, du slutar aldrig förvåna mig :-) Tack själv, jag har ätit romchoklad till frukost ;-) KRAM

Shamrock sa...

Som du säger Tingeling passar på henne nu men när man är 85år, rynkig och kutryggig passar det nog inte lika bra. Jag och mina syskon har oxå kungliga namn det var inget mina föräldrar planerat det bara blev så. Hade ni tänkt ut det innan - att era barn skulle heta som englands kungligheter?

nillas liv på pinnen sa...

Jag blev mer förvånad över att så många föräldrar ångrar de namn de ger sina barn. Det känns konstigt, barnet blir ju ett med sitt namn, liksom.
Men det är klart, om man är full när man bestämmer namn och drar till med något väldigt speciellt kanske...
Jag gör fortfarande mackor ibland till mina barn. När de ber snällt och säger att mina mackor blir mycket godare.