lördag 25 september 2010

Vänner

(Tips! Öppna länkarna i nya fönster när ni läser det här. Jag tror det underlättar.) Det kan nog ta lite tid att läsa det här inlägget...
Singelmamman skrev om vänner. Det fick mig att börja tänka. För ett år sedan hade jag inte en enda vän/bloggvän. Jag tittade tillbaka i bloggen för att se vad jag gjorde för ett år sedan. Jag hittade det här. Som ni ser fick jag inte en enda kommentar på det inlägget. Min första riktiga kommentar fick jag av Finnpajsaren  2009-10-18. Jag blev jätteglad!. Nästan en månad senare 2009-11-11 fick jag en kommentar av Monstermalla. Finnpajsaren och Malla var de som kommenterade mig flitigt tills Daniel dök upp 2009-12-15. Först i januari blev det riktig fart här inne. Då dök bl.a. Gafflan upp som besökare på bloggen. Sedan har det rullat på. I mars i år skrev jag också om vänner. Nu är det svårt att fatta hur det var när jag inte fick era kommentarer på det jag skrev. Nu ska jag fira min allra senaste bloggvän Mika med en kopp kaffe och lite lördagsgodis.

14 kommentarer:

Gafflan sa...

Visst är det fantastikst? Jag tycker det är så roligt att lära känna så många underbra människor. Nu har ju inte jag träffat så många IRL men det spelar ju liksom ingen roll för jag vet ju att ni finns där! Härligt är det!
Kramar.

Fru Venus sa...

Och tänk vad kul när bloggvänner kan träffas! ;-) Kram

nillas liv på pinnen sa...

Det var via en kommentar, eller om det var din följargrej, hos Gafflan som jag hittade hit! Det är jag väldigt glad för.

Unknown sa...

Kan bara hålla med...jag älskar er alla mina bloggvänner. Täk om det fanns möjlighet att träffa er alla IRL.
Ha nu en mysig lördagkväll.
Kram

Lysande ögonblick! sa...

Kära bloggvän. Är så glad i dig!

Rut-Knut-Tjut sa...

Härligt va? :)

Ulrika sa...

VIsst är det härligt med bloggvänner?

Man har vänner överallt, och som finns precis när man själv har lust och behov.
Härligt härligt!

Malla sa...

Det är faktiskt fantastiskt. Flera av er har blivit goda vänner. Såna vänner som jag faktiskt vill dela med mig av min innersta tankar, glädje, problem och...allt! Tack för att DU finns! :)

Mika sa...

Åh! Men det är ju jag juuuuuue!!!! Åh... just nu vet jag inte vad jag ska skriva... bara just "Åh!"
Det är väldigt speciellt med bloggvänner och kommentarer från dom.
Dom känner liksom den senaste versionen av en och blir ständigt uppdaterade med den versionen som man själv väljer att visa... den man kanske verkligen vill vara... eller den man själv känner att man är.
Jag är väldigt glad att jag hittade hit i alla fall...

Knasterfaster sa...

Gafflan: Nu förstår jag inte hur jag kunde klara mig utan er! Det är verkligen fantastiskt!
Fru Venus: Det får bli ett särskilt inlägg om bloggvänsträffar senare. De blev väldigt många länkningar så jag var tvungen att stoppa där. Självklart är det väldigt speciellt att träffas. :)
Nilla: Du hittade hit den 8/1 och jag fick dig som följare den 9/1 tror jag. Jag är väldig glad att du hittade mig!
Anna: Det är så skönt att få vara den man är. :)
Alexandra: Å jag är gla i dig! :)
Rut-Knut-Tjut: :) :)
Ulrika: Ni är så lätta att umgås med!
Malla: TACK för att DU finns fina snälla generösa Malla!!! :)
Mika: Det är du det!!! Du beskriver väldigt bra hur det är att ha och hur det är att vara bloggvän/-er. Åh! :)

Mina dagar sa...

Jag känner värme!
Dina underbart goda delikatesser som du bjöd på när vi hade bloggträff, dom tänker jag på fortfarande för dom var såååå goda! Du ingav ett lugn som jag som (extrovert) människa behöver!! Jag hoppas att vi ses någon gång igen!!
Hade det inte varit för bloggandet så hade jag inte haft det minnet! TACK!

Njut av söndagen!
Kram Eva

Knasterfaster sa...

Eva: Utan bloggen hade jag som (introvert) människa aldrig träffat er andra! Det gick så lätt att prata med er allesammans. Jag kände mig varken tyst eller bortkommen. Det kändes bara som det ska kännas att vara tillsammans med vänner. TACK du också för att du kom till träffen! Träffar gärna dig igen. KRAM

Singelmamman sa...

Och jag är glad att det bara är två veckor kvar tills vi träffas! Ser oerhört mycket fram emot det.

Knasterfaster sa...

Singelmamman: Då ska vi prata om gummistövlar, bukmått för kvinnor, Knasterfasters toa, glasögon och om låga löner. Det ska bli så roligt!