torsdag 28 juli 2011

Hej hej

Istället för att åka på utflykt, det regnade, så bestämde Sambon och jag oss för att färdigställa vår nya "planteringslåda" vid garageväggen. På bilderna här nedanför ser ni hur Mellan ringlar ut limmet på muren. Nu är jag väldigt sugen på att plantera något i lådan. Men vad? Jag skulle vilja ha rosor. Kanske en Bonica 82.  En ganska vanlig ros vid mexitegelvillor från 60 - 70-talet. Den blommar juni - oktober. Jag är urusel på trädgårsskötsel och vet inte om det är tid att plantera rosor nu. Någon som kan och vet får gärna kommentera och berätta för mig. Bredvid/under rosen vill jag ha funkior/hostor eller något annat matchande. Kanske lavendel men det har jag redan ganska mycket av på ett annat ställe utav trädgården. Har ni några andra idéer om vad jag ska ha i min trädgårdslåda så får ni gärna tipsa mig. Lådan står i söderläge = mycket soligt.



Idag träffade jag en av mina fans på ICA Maxi. En av mina bloggläsare alltså. En ung tjej. 

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

SnäckskalsAgneta borde veta. Hon kan allt om blommor, rosor i synnerhet. Jag kan ingenting. De blommor du nämner låter som rena grekiskan för mig.

Fru Venus sa...

Funkior gillar skugga/halvskugga, då är det bättre med levendel. /Fru Gårman som råkar vara inloggad som Venus....

Fru Venus sa...

Jaha. Nu står ju mina Funkior mot en södervägg och växter och mår bra som 17! Nu är landet ganska smalt, knaske det räcker med rosor och sen planterar du Bellis framför!? En annan fin ros blommar länge och mycket. kommer att täcka hela landet, är Fairy. Finns från ljust rosa till riktigt mörk rosa. Morgonkram!

Shamrock sa...

vad kul med ett fan! Jag skulle plantera något gott som hallon eller rabarber men du kanske vill ha något som ser snyggt ut

Snäckskalsdalen. sa...

Flitigt arbetande! Det kommer att bli en bra och fin rabatt hur som helst.
Kram