måndag 12 november 2012

Nu är jag vaken

I morse var jag inte vaken på rätt tid. Först var jag vaken mittinatten och somnade om vid 05-tiden. Sedan vaknade jag kl 05.50 när klockan ringde så vaknade jag igen 06.57. Märkligt! Då fick jag lite bråttom. Kl. 07.27 skuttade jag in genom dörrarna på jobbet. Vilken tur att min nya cykel är så lättrampad. Det var en vanlig måndag på jobbet och jag stod i kassan. Kolossalt mycket att göra. Mycket av allt, människor (105), post (en stor bunt), pengar (många tusen). Jag hann med allt jag skulle göra + lite till. Det alltid skönt att hinna lite mer tycker jag.

Får Mellan fira julhelgen hos sin flickvän är kvällens stora fråga här hos oss. När vi har bestämt oss ska jag boka tågbiljetterna.

I år har vi tema Ryssland på våra julklappar. Vi har olika teman varje år. Förra året hade vi tema något av stål. Alla vuxna och nästan vuxna (från 17 år och uppåt) köper en julklapp värd cirka 200 kronor. På julafton lägger vi alla klapparna i en hög på ett bord. Alla får en lapp med ett nummer på. Om jag t.ex får en lapp med nummer 3 på så får jag välja klapp efter de som hade nummer 1 och 2. Så går det till hos oss. Jag kanske beställer min julklapp här ifrån i år.

1 kommentar:

Fru Venus sa...

Jag har alltid gillar er julklappsvariant :-) Kommer ihåg att ni hade något rött ett år.
Guldlock ska inte vara hemma hos oss på julaftonskvällen, känns konstigt... Kvällskram!