onsdag 30 oktober 2013

Jag drömde så tokigt

Inatt drömde jag att en av sjukgymnasterna på mitt jobb erbjöd sig att fettsuga min mage. Har du inte tänkt på att du skulle behöva det? sa hon.
Nej, sa jag sanningsenligt.
Har du verkligen inte det? Nu är det så här att jag har fått låna en apparat på prov. Det tar högst 10 minuter så jag skulle kunna köra den på dig på kafferasten. Vill du inte? Nja..nej...jag vet inte jag....har inte ens funderat på det, sa jag.
Knasterfaster, det finns inga genvägar! sa hon och la en hand på min axel. Fundera på det och säg till mig när du bestämt dig.
Jag kände mig helt förvirrad. Vad hade tagit åt henne?
Där slutade drömmen.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Du behöver säga NEJ till den personen. Om man fettsuger magen försvinner fettet och det kan aldrig vara bra.

Aurora sa...

Det låter inte bra. du får ta i på skarpen och tala om för henne att hon ska hålla sig borta från dina drömmar. Kram

JaanaM. sa...

Håller med tidigare inlägg. Säg till på skarpen.

Fru Venus sa...

Dyker hon upp igen kan du tipsa om mig.