söndag 14 september 2014

Nu har jag röstat

Nu har jag röstat. I mitt valdistrikt brukar valdeltagandet vara högst i hela kommunen. Det är nog så i år också för det kändes som om alla var där. Man kunde rösta på Djurens parti. Det visste jag inte innan jag gick till vallokalen. Zelda hade kanske koll på det men jag pratar inte politik med henne. Efter röstningen postade vi ett paket till Mellan. Han ville att vi skulle skicka alla hans stickor och garnnystan. Jag skickade även med en tröja och ett par strumpor. Mellan röstade igår. Första gången jag skulle få rösta hade jag precis flyttat till Stockholm. Jag hade slarvat bort mitt röstkort men pappa ordnade ett nytt. Jag röstade inte ändå.  Det fick pappa aldrig veta.

1 kommentar:

Shamrock sa...

Jag har oxå röstat idag. På samma gamla vanliga parti men i år har jag faktiskt velat lite innan det blev det gamla vanliga