måndag 8 september 2014

En reducerad skara

Endast jag, Minsta och Zelda är hemma. Mellan är ju som ni vet i Oskarshamn. Största tog sin dator med sig och flyttade in hos en kompis igår. Bara tillfälligt medan kompisens mamma är bortrest. Sambon drog till Arjeplog imorse.

Jag har varit på föräldramöte för årskurs 7. Det var läskigt. Vidrigt. Jag satt på helspänn och var beredd på att vad som helst kunde hända. Litar inte alls på andra föräldrar.

När jag kom hem från skolan åt Minsta och jag risgrynsgröt och skinkmacka. Minsta tycker att han och jag ska prova att äta snabbnudlar till middag imorgon och leva lite studentliv precis som storebror Mellan.

Zelda har fått en ny kompis idag. Det är grannens kattunge Ester som vågat gå hit och hälsa på Zelda. Minsta fångade dem på film när de bekantade sig med varandra. Kan nog bli ett radarpar av de där två.

Inga kommentarer: