söndag 5 juli 2009

Regn idag, regn igår

Regnade mycket igår. Regnat lite idag. Sambon köpte cementplattor till grillplatsen igår. Idag hjälpte han mig i garaget. Jag har vunnit en halv seger! Jag ligger och bloggar i sängen och nu dök sambon plötsligt också upp. Han gnäller på mig för att jag lagt mig så tidigt. Efter bloggandet har jag tänkt läsa. Jag köpte mig två damtidningar och två chokladkakor tidigare idag. Jag tyckte att jag var värd det. Nu bläddrar sambon i Amelia. Han tycker att det inte är riktigt klokt att lägga sig före klockan 22. och han påstår att han inte kommer somna. Jag påstår inte att han måste somna omedelbart bums... Han kan ju ligga och läsa han också precis som jag tänker göra. Garagerummet är drygt 11 kvm. Nu har vi burit ut allt som stod därinne + rivit ned panel från väggarna samt plattor från taket. Nu känns det som om att det bara är att sätta igång med resten, dvs. sätta upp nytt tak, nya gipsskivor + tapet och färg på väggarna samt golv. Sedan har jag tänkt att det skall finnas ett litet pentry där med kallvatten, kyl/frys och en micro kanske. Endast 15-åringen är hemma. 13-åringen är hos en kompis och 8-åringen är hos farmor. Vi åt pizza hos farmor/svärmor ikväll. Jag är trött, vet inte om jag kommer att orka läsa.

Inga kommentarer: