lördag 11 juli 2009

Usch då!

Det regnar idag igen. Vräker ner. Sambon är och handlar mer frukostvaror och peppar. 8-åringen väckte oss kl. 10.
Ja, jag måste väl berätta att vi faktiskt på sätt och vis firade vårt förhållande i veckan. 15-åringen föreslog att vi skulle äta på campingens restaurang. Det är en tradition vi har att äta där en gång per sommar. Det var fint väder så vi gick dit. Det var bara 15-åringen, sambon och jag. 13-åringen strejkade och 8-åringen var hos farmor. Det vi åt var jättegott men när jag tagit sista tuggan av min oxfilé kände jag att var absolut alldeles proppmätt och behövde ta lite luft. Jag gick ifrån för att ta en promenad och då höll jag plötsligt på att svimma!!! Jag satt mig på närmsta plaststol som jag hittade och där satt jag och kämpade med både illamående och yrsel en bra stund. Till slut kräktes jag i en röd papperskorg som det stod GB på!!! Pinsamt!!! Ungefär när jag stod och tittade djup ned i papperskorgen hittade sambon och 15-åringen mig. Jag drack cider till maten, kan det ha varit en effekt av den? Jag hade lämnat plasma på eftermiddagen var det orsaken? Jag hade varit på SPA på förmiddagen och floatat och målat tånaglarna röda. Var det orsaken! Jag fattar ingenting. Det blev ju inget särskilt lyckat firande iallfall...hm. Tur i oturen iallfall att vi valde att fira på campingen och inte på något ställe inne i stan. Risken att någon av alla turister som såg mig kände igen mig var nog ganska liten (de trodde säkert att jag var alkoholpåverkad). Sambon är hemma nu och fixar med frukosten. Jag var tvungen att skriva klarat det här innlägget.

Inga kommentarer: