lördag 18 juli 2009

Lördagsmys

Nu har vi lördagsmys. Sambon och jag sitter i datorrummet med varsin dator. Det regnar och smattrar så mysigt mot plasttaket. Sambon kom hem från stugan idag. Nu är han frisk igen men vi har inte arbetat med garagerummet idag. Det känns som om han har varvat ned när han var i stugan så vi har tagit det ganska lugnt. Skönt.
Jag har mest pysslat med våra marsvin. Vi har fem stycken. Jag lät tre av dem springa lösa på gräsmattan. G. som är äldst gick själv in i buren efter en stund. Han var nog väldigt trött och mätt för han la sig ned och blundade. Vet ni att marsvin ligger på sidan och vilar precis som hundar? Det ser väldigt gulligt ut.
8-åringen hade växt väldigt mycket de här dagarna då han varit borta. Det tycker man ju alltid att de har när man inte har sett dem på ett par dagar. Han var väldigt kramig med mig när han kom hem. Det är så härligt att han fortfarande tycker om att kramas. Han är så stolt över mig också! Han klämde på mina biceps och sa att jag är starkare än hans kompis pappa Peter! (Peter ser väldigt stark ut).

Inga kommentarer: