söndag 26 juli 2009

Tonårsrum i garage

Igår arbetade vi med garagerummet hela dagen. Det går sakta framåt. Igår kom glasblocken upp. De sitter mellan det "nya" rummet och förrådet för att det skall komma in lite mer ljus. Vi var och handlade två provfärgburkar till väggarna. Färgerna heter lakritssorbet (svagt grön) och midnatt (blå). Idag kommer vi förhoppningvis hinna börja grundmåla. Jag oroar mig lite för det där med elen. När skall den komma in? Jag skulle nog vilja ringa en elektriker som kommer och fixar det så snart som möjligt. Jag hoppas att inte sambon tänker att han skall fixa elen själv. Det behövs flyttas en strömbrytare, sätta upp en taklampa, sättas in en radiator (element alltså) och så behövs det minst tre nya eluttag. Jag har ingen aning om hur sådant fixas. Det sitter ett elskåp på utsidan av garaget. Kan man dra el därifrån eller måste elen dras innefrån huset? Jag önskar jag visste det. De andra sover fortfarande men jag går nog ut och fortsätter i garaget så snart jag har fått i mig lite frukost. Jag skall sätta upp två våder med "armerings"-tapet och så skall jag strycka på kvistlack på råsponten. När jag hittar min kamera skall jag ta lite bilder på rummett.

Inga kommentarer: