torsdag 16 juli 2009

För att jag är värd det!

Jag har shoppat idag. Det där jag skrev igår om att jag kände att jag inte var värd 500 kr, det kändes så dumt idag. Det är ju rea på stan! Jag tycker egentligen verkligen inte alls om att handla kläder till mig själv. 1. för att jag alltid har tidsbrist när jag skall handla. 2. för att jag inte anser mig ha råd ha att handla till mig själv och mycket hellre handlar till killarna. 3. för att jag gått upp i vikt och inte längre vet vilken storlek jag har... Men idag var det inte så. 1 jag hade massor av tid. 2. jag tillät mig själv att handla för åtminstone 600:- (jag hade presentkort på 100:- sedan jag lämnade plasma). 3. jag tror att jag har storlek 38/40. Jag handlade ett par skor, 2 par leggings, 2 kjolar och 2 toppar. Jag har bara lite samvete för det...totalt gick det på 249+79+697+278 SEK. Oj då! Utan rea hade detta kostat totalt 2540 SEK. Hittills i sommar har jag haft två (2) par långbyxor att växla mellan. Det är ju inte klokt, eller hur?! Det ena paret är ett par denimblå jeans som jag köpte när sambon och jag var i Stockholm i våras och det andra paret är ett par blekgula bomullsjeans som jag inte minns när jag köpte men det är nog minst tre år sedan. Jag brukar nästan aldrig använda kjol och de jag har haft har jag växt ur (strl 36) . När jag var barn så brukade jag alltid få handla nya sommarkläder och skor på sommarrean. Nu känner jag mig som barn på nytt! Sambon handlar mycker mer och dyrare kläder än vad jag gör. Jag har förstått att han är olik många andra män för han tycker om att gå i affärer och handla kläder. Han har ett oändligt antal skjortor t.ex.
Jag har har varit och tränat alla dagar hittills den här veckan. Ikväll kom jag hem exakt kl 20 ifrån träningen så jag hann titta på Ernst på TV. Jag mår bra av att titta på honom. Tänk att få äta middag med Ernst Kirchsteiger och Viveca Lärn, det skulle nog fylla på energidepåerna ordentligt! Iallafall för mig. Den där ljuskronan han gjorde ikväll skulle nog passa i vårt uterum. Jag skall nog be sambon bygga en sådan. Sambon har precis i veckan köpt ytterligare en skruvdragare så han kan behöva öva lite med den. Skulle ljuskronan skruvas någonstans? Jag kan köpa prismorna för jag vet var det finns sådana.

Inga kommentarer: