lördag 10 oktober 2009

Danmark mot Sverige

Jag blev tvungen att åka med till svärmor och "titta" på fotbollsmatchen mellan Sverige och Danmark ikväll. Egentligen skulle jag inte ha behövt åka med men så backade 13-åringen ur pga av en kompis och så blev 15-åringen hängig med trolig feber så då var jag tvungen att åka med för att äta upp all mat som svärmor gjort åt oss. 8-åringen satt sig i köket och ritade och vi andra parkerade oss i soffan vid matchstart. Efter några minuter kände jag att jag behövde röra på mig. Tyvärr råkade jag resa på mig och skymma tv-bilden precis vid en frispark. Efter det oförlåtliga misstaget fick jag sitta i hallen och skämmas resten av första halvlek. Jag läste gamla Allers, vilket var urtråkigt. 8-åringen och jag blev glada över att Danmark vann för vi tycker att bästa laget skall vinna och så tycker vi om Danmark för där finns Legoland t.ex.

Inga kommentarer: