söndag 4 oktober 2009

Bröst

Igår var det en artikel i morgontidningen apropå bröstcancer och Rosabandet. Jag gillar inte rosa så jag har aldrig köpt något sådant där band. (Det betyder förstås inte att jag gillar cancer). I tidningen var det kvinnor som berättade om sina bröst. Jag har alltid varit nöjd med mina, med storleken och formen. Har tyckt att de har varit fina till ingen nytta eftersom de ju inte syns. Hade hellre varit nöjd med mitt ansikte. I tidningen var det någon med större bröst än jag har som hade komplex för att hon tyckte att brösten var små. Jag gillar att de är "en handfull" stora. Trots att jag ammat mina tre söner i totalt drygt 36 månader så har de ändå inte blivit några tomma påsar. Jag har ännu inte varit på någon mammografi. Man skall tydligen bli kallad från det år man fyller 40 men här i staden är det brist på bröstdoktorer så de hinner inte med att undersöka alla.

Inga kommentarer: