söndag 11 oktober 2009

Fortfarande inte bra

Sambon och jag är fortfarande inte sams. Nu duschar 8-åringen äntligen. Jag har tjatat på honom hela dagen. Hoppas farmorsdoften försvinner. Kan det vara den som gjort mig på dåligt humör? Vi har haft fortsatta diskussioner om prioriteringar. Vad är viktigast, en ny ytterdörr eller eldragning i garage och uterum? Just nu har vi ett eluttag i tonårsrummet med skarvsladdar till höger och vänster. Jag ogillar verkligen när det inte är någon ordning på elen. Vi har det som tur är långtifrån som hos de Arge Snickarn var hos. Sambon har snöat in på att vi behöver en ny ytterdörr. Skall sådana verkligen behöva bytas ut undrar jag? Det finns väl de som har dörrar som har flera hundra år på nacken. Vår dörr är 42 år. Det är väl ingen ålder på en dörr, eller? Jag blir så trött på att det är så många saker som måste bytas ut hela tiden. Det jobbiga är att han inte argumenterar emot utan han går bara undan och surar och säger att det inte går att prata med mig...hm. Nu när jag tänker efter så skulle jag hellre vilja lägga de pengar som en ny ytterdörr + sidoljus kostar på att få ordning i hallen. En fin och välkomnande hall vore trevligt. Bra förvaring för alla skor och ytterkläder och något fint att sitta på. Det trista är att jag vet att snart kommer jag också att tycka att en ny ytterdörr är det bästa för oss just nu. Det brukar bli så att vi av någon underlig anledning till slut ändå tycker likadant. Vi har sällan varit så här osams. Det var flera år sedan sist. Bra eller dåligt?

Inga kommentarer: