tisdag 6 oktober 2009

Blodtryck 144/80

Idag har jag varit på facklig utbildning. Skyddsombudskurs. Lokalerna var tråkiga. Kursledaren hade ett konstigt skratt. Det var sådär. På min klinik är vi bara två stycken som är med i samma fackförbund. Hon är ombud för mig och jag är skyddsombud för henne. Praktiskt.
Jag var (som tur var) tvungen att gå tidigare från kursen idag eftersom jag skulle till vc för att mäta mitt blodtryck. Idag var blodtrycker 144/80 eller om det var 138/80. Det var bra idag alltså men jag skall ändå dit och mäta det en gång till.
Ikväll har jag varit på kören igen! Kul! Härligt att sjunga. Vi sjunger ett Michael Jackson medley bl.a.
Imorgon skall eventuellt jag och 8-åringen gå på café. Det är ju inte särskilt ofta man gör sånt. 13-åringen skall gå till frissan. Jag beställde tid hos min frissa åt honom den här gången. Jag klippte mig i fredags. Jag vet inte om det beror på mig men jag har "förbrukat" några frissor under de senaste åren. En har flyttat tillbaks till Stockholm och två har blivit sjukskrivna. I fredags fick jag en ny ung tjej, endast 19 år. Hoppas jag får behålla henne. Hon är tillsammans med en kille i bandet Ape rape escape. Hon var rolig att prata med.

Inga kommentarer: