onsdag 7 oktober 2009

Mitt i veckan

Idag var jag på kurs igen. Det bästa med kursen har varit att vi ätit lunch på stan och när vi har ätit klart har vi kunnat gå på stan. Igår hade jag knappt 20 minuter på mig och då hann jag gå in på HM och på Cubus. Jag passade på att leta efter vantar och mössa åt 8-åringen. Idag berättade jag för en av de andra kursdeltagarna att jag var på HM igår. Jag sa "jag hade inte varit in på HM sedan de gjorde om" då sa hon att det vara flera år sedan de gjorde om där! Oj då, jag går verkligen inte ofta på stan. Det var nog inte alldeles riktigt sant att jag inte varit in där sedan de gjorde om, men jag hade bara varit på barnavdelningen. Kläderna på HM har aldrig tilltalat mig men igår såg flera plagg som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att ha, bl.a. en stickad väst som var väldigt snygg. Idag hade jag hela 30 minuter till förfogade för att gå på stan. 30 minuter! Det kändes som en hel evighet. Jag gick bara i affärer som jag absolut inte får gå in i om jag har familjesällskap med mig. Ja alltså jag får gå in men hur kul är det att ha med några som bara suckar och undrar om man inte har tittat klart snart? Jag var in på Entré och så någon annan sådan där inredningsaffär. Jag skulle vilja ha något snyggt limegrönt på jobbet, en skål eller nått. Det hittade jag inte. Efter kursen träffade jag 13-åringen hos frissan och sedan gick han och jag på stan. Vi gick runt och letade vinterjacka till honom. Det var verkligen inte igår som 13-åringen och jag gick själva på stan heller. (Jag vet att vi var på stan tillsammans bara han och jag när han var 3 år). 13-åringen visste precis vad han ville ha "en färgstark jacka som inte ser ut som en bergsbestigarjacka". Det hittade vi inte.

Inga kommentarer: