torsdag 22 oktober 2009

Stressig dag

Ikväll har jag bara slappat. Kom hem 18.20. Det har varit en stressig dag. Massor att skriva på jobbet + två möten. Det gick i ett. Äntligen skall det nu införas datorjournaler på jobbet och jag är med i en införandegrupp som liksom är med i själva starten och som sedan skall vara med och utbilda de andra. Det kan bli kul...eller inte. Det kommer att innebära minst ett möte om två timmar per vecka från och med vecka 45 och tre månader framåt. Hejåhå.
Ikväll har vi försökt förmått tonåringarna att plugga lite mer. 15-åringen har suttit med sambon i köket och gjort hemprov i matte. 13-åringen pluggar franska varvat med plinkeplonkande på gitarren. 8-åringen sitter vid datorn men vi skall strax gå till sängs.
Sambon vankar om kring och påstår att vi inte har tid att hålla på och data (så som jag gör) just nu. Jag har full koll på läget men han har massor att fixa med innan lördagen nämligen. Ibland är det skönt att göra saker i god tid. Jag tycker inte att jag skall behöva hjälpa honom bara för att jag redan gjort mitt.
Hög tid att lägga 8-åringen (som har sovmorgon imorgon).

Inga kommentarer: